Emil Boc a castigat alegerile locale pe un val imens de simpatie si gratie unui capital de imagine obtinut in perioada mandatului parlamentar, in special cu sprijinul presei locale si centrale, insetate dupa stiri de ultima ora.
Asteptarile clujenilor de la noua administratie au vizat, in iulie 2004, in special domenii ca& reabilitarea strazilor, constructia de locuinte, cresterea nivelului de trai (in special prin atragerea investitiilor straine), realizarea centurii ocolitoare, decongestionarea traficului rutier, reabilitarea centrului istoric, spatii verzi, locuri de joaca.
Ca o chestiune generala care ar fi contribuit la realizarea acestor obiective, prevazute si in strategia de campanie a lui Emil Boc, clujenii se asteptau la o administratie mai dinamica, implicata activ in viata comunitatii locale, debirocratizata si dezbracata de clientelismul specific fostei administratii.
Realizari si bile albe de nota 6,5
Dupa primul an de mandat, punctat de primar intr-un raport dat publicitatii, realizarile lui Boc sunt, in principiu, deziluzorii in raport cu nivelul asteptarilor.
Astfel, realizarile primarului clujean sunt, in principiu, urmatoarele: demararea unor proiecte public-private (parkinguri supraterane si subterane, licitatii pentru locuinte in regim public-privat, aflate doar in stadiul de proiect), deschiderea a doua primarii de cartier, demararea lucrarilor de reabilitare a celor 288 de strazi (proces ce a respectat toate canoanele unei licitatii internationale transparente), crearea unor locuri de joaca si spatii verzi (cu precadere tot prin parteneriate public – private), eliminarea unor amprente ale fostei administratii (precum revopsirea bancilor si a cosurilor de gunoi tricolore, au ramas in schimb placutele cu articolul din Constitu