Logan reprezinta inceputul transformarilor globale din industria auto. Metoda „revolutionara“ a celor de la Renault forteaza concurenta sa adopte o noua strategie privind constructia de automobile. Din China pana in India, conceptul unei masini care sa poata fi vanduta in toata lumea devine din ce in ce mai atractiv. Companiile concurente lucreaza deja la astfel de proiecte.
Volkswagen are in proiect producerea unei masini mici de 3.600 dolari in China, iar constructorul indian Tata Motors incearca sa construiasca o masina de doar 2.400 dolari.
Pentru a obtine o reducere cat mai mare a costurilor, Renault a recurs la o metoda „revolutionara“: combinarea unui proiect simplu cu forta de lucru manuala. In loc de a pune in functiune o tehnologie moderna, Renault a construit Logan-ul intr-o fabrica unde activitatea principala este realizata prin munca manuala.
Cei mai multi producatori de masini au fabrici unde sunt instalati sute de roboti, cu linii de productie extrem de silentioase. Dacia, dimpotriva, are un singur robot in halele uzinei Dacia, care lipeste aparatoarele de vant, sarcina care cere un grad ridicat de precizie.
„Costurile si tehnologia sunt atat de simple si masina atat de usor de asamblat, incat nu ai nevoie de roboti“, a afirmat Christoph St?rmer, analist al institutului Global Insight din Frankfurt, care se ocupa cu cercetarea de piata. Restul activitatii de la Pitesti, unde se produc anual aproximativ 175.000 de masini, este realizata de cei 1.060 de angajati.
In proiectarea masinii, scopul a fost clar: cat mai mult accent pe spatiu, „sa fie loc cat sa incapa patru adulti, un porc, o suta de kilograme de cartofi si o chiuveta de bucatarie“, a afirmat un membru al conducerii companiei.
Renault este, de departe, primul constructor de automobile care a reusit sa fabrice o masina pentr