Autoturismele noi de import achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, in primele sase luni, 23.040 de unitati, in crestere cu 57% fata de perioada similara a anului trecut, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Aceasta evolutie in cazul leasingului intervine insa pe fondul cresterii vanzarilor totale a autoturismelor noi de import cu 77%.
Astfel, cu toate ca vanzarile in leasing au continuat sa creasca, acest sistem de finantare a avut o evolutie inferioara platii prin credit bancar sau cash.
Daca in prima parte a anului trecut ponderea vanzarilor in leasing a fost de 59%, nivelul a ajuns la 52%. Vanzarile prin credit bancar si cash au ajuns la 21.128 unitati (48%), dublu fata de perioada similara din 2004, de 10.314 unitati.
Intre cele mai bine comercializate marci de import se remarca Renault, autoturismele producatorului francez fiind achizitionate in leasing in proportie de 34% (3.432 unitati), urmat de Skoda - 57% (3.670 unitati), Volkswagen - 55% (2.681 unitati) si Peugeot - 25% (1.096 unitati).
Situatia este diferita in cazul importurilor de autovehicule comerciale sub 3,5 tone, unde leasingul a continuat sa fie dominant, reprezentand 66%.
In primele sase luni, vanzarile in leasing au crescut cu 71%, la 4.072 de unitati, cu 10% mai mult fata de cresterea inregistrata pe segmentul cash si rate.
In ceea ce priveste autoturismele romanesti, singurele date certe privind modul de achizitie sunt cele privitoare la Dacia. Astfel, din cele 51.935 de unitati comercializate in acest an, 16% (8.478 unitati) au fost vandute prin leasing.
Ponderea mica detinuta de leasing pe acest segment este explicata prin preturile scazute care orienteaza clientii spre credit sau plata cash.
Contracte mai lungi, dobanzi mai mi