Consiliul Concurenţei a întreprins o acţiune de monitorizare a ajutorelor de stat de care au beneficiat agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea în sectorul autovehiculelor. Dintre cele 16 societăţi verificate, doar 7 societăţi intră sub incidenţa prevederilor Regulamentului multisectorial privind ajutorul de stat pentru proiecte mari de investiţii, din punct de vedere al obiectului de activitate.
Potrivit unui comunicat al Consiliului Concurenţei, numai S.C. Automobile Dacia S.A. Piteşti a beneficiat, în perioada 2000-2004, de ajutor de stat în valoare de 2.000 miliarde de lei pentru proiecte mari de investiţii în sectorul auto, urmând ca până la sfârşitul anului 2006 să beneficieze şi de restul ajutorului de stat autorizat. Măsurile de ajutor autorizate de Consiliul Concurenţei au constat în scutirea de la plata impozitului pe profit până la finele anului 2006 şi scutirea de la plata taxelor vamale şi a TVA pentru achiziţiile destinate realizării de investiţii, ajutorul încadrându-se în plafonul intensităţii prevăzut de Regulament, se arată într-un comunicat de presă al Consiliului Concurenţei.
Investigaţii la Roman şi Aro
Pe de altă parte, Consiliul Concurenţei a stabilit că alte cinci societăţi din acelaşi sector – Daewoo Automobile România Craiova, Rocar Braşov, Roman Braşov, Aro Câmpulung şi Mefin Sinaia – au beneficiat de măsuri cu caracter de ajutor de stat, dar care nu intră sub incidenţa Regulamentului datorită faptului că, fie se încadrează sub pragul de minimis, fie ajutoarele au fost acordate în baza altor acte normative. Astfel, ajutoarele primite Roman şi Aro Câmpulung depăşesc pragul de minimis şi nu au fost notificate Consiliului Concurenţei, prin urmare, prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei au fost demarate investigaţii la cele două societăţi în vederea analizei compatibilităţii acestor ajutoare cu un mediu