Alianta D.A., reprezentata la nivel local de Emil Boc si Marius Nicoara a lasat sa-i scape o investitie de peste 300 de milioane de euro care putea fi aplicata printr-un parteneriat public-privat cu firmele SGBT Germania si Mimaray Turcia.
Tratativele au pornit inca din octombrie 2004, cand mai multi reprezentanti ai firmelor mentionate au fost prezenti la Cluj-Napoca.
Cu aceasta ocazie, Primaria Cluj-Napoca si Consiliul Judetean a prezentat inevestitorilor studiul de prefezabilitate pentru armonizarea traficului rutier, aeronautic si de cale ferata, precum si proiectul pentru reabilitarea celor 288 de strazi, care include lucrari pentru modernizarea canalizarii si a retelei de gaz.
Surse neoficiale sustin ca la intalnirea care a avut loc in perioada 21-22 octombrie au participat, din partea autoritatilor locale, Emil Boc, in calitate de edil al orasului Cluj-Napoca, Marius Nicoara, presedinte al CJ, Kerekes Sandor, vicepresedinte al CJ, Norica Nicolai, senator PNL si Radu Spanu, arhitect-sef al judetului.
Esec programat
Conform corespondentei purtate de reprezentantii concernului Mimaray Turcia cu primaria si CJ, acestia se aratau interesati de proiectul privind expansiunea infrastructurii urbane, unde ofertau un volum de investitii de 150 milioane de euro, iar pentru construirea unei centuri ocolitoare a Clujului si a bretelelor de legatura cu autostrada Transilvania veneau cu o investitie de 100 de milioane de euro.
Totodata, Mimaray era de acord ca refinantarea acestor lucrari sa fie achitata de municipalitate si de CJ pe o perioada indelungata.
Grupul de investitori germani de la compania SGBT s-a aratat interesat de acelasi proiect, precum si de contractarea unor lucrari la autostrada, declarandu-se ca