Un cod inscris pe o eticheta a declansat in ultima vreme o lupta acerba intre producatorii legali si falsificatorii de lubrifianti si chimicale auto. Impotriva etichetelor, cei corecti nu au avut Un cod inscris pe o eticheta a declansat in ultima vreme o lupta acerba intre producatorii legali si falsificatorii de lubrifianti si chimicale auto. Impotriva etichetelor, cei corecti nu au avut nimic de obiectat, dar contestarea a venit de unde ne asteptam mai putin: de la cateva persoane din conducerea Lubrichen, patronatul producatorilor de uleiuri auto. De ani de zile, in domeniul auto se falsifica aproape orice: uleiuri, lichid de frana, antigel, placute de frana, discuri de ambreiaj etc. Din miile de reclamatii ale cetatenilor, iata una reprezentativa: "Sunt Matei Balan din Bucuresti... Am cumparat 4 l. ulei de supercalitate, dar dupa o saptamana motorul mergea din ce in ce mai prost. Pana la urma n-a mai mers deloc. La service, dezastru: mi-au spus ca uleiul devenise o pasta vascoasa, care infundase toate canalele de ungere, iar setul motor era facut praf. Pe ulei am dat 300.000 lei, iar reparatia m-a costat 30 de milioane." Produsele falsificate pot pune in primejdie chiar viata; este usor de banuit ce catastrofa se poate produce folosind un lichid de frana sau placute falsificate.
Guvernul Isarescu a incercat sa dreaga busuiocul
Guvernul Isarescu a emis o ordonanta de guvern, in scopul protectiei consumatorilor la achizitionarea de piese auto. Fara exceptie, toate organismele, toti producatorii si importatorii corecti au salutat actul: Ministerul Transporturilor, Registrul Auto Roman, Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto, uzinele Dacia, ARO si multi altii. In baza acestui act, RAR a introdus garantia capabilitatii tehnice a produselor auto, sub forma unui autocolant cu un performant marcaj special de secretizare, inscriptionat cu "Produs