(Foto: )
Traficul pe Canalul Dunare-Marea Neagra a atins in luna iunie a.c.
cifra record de 3 milioane tone, perspectiva pentru acest an fiind de aproximativ 30 milioane de tone, comparativ cu cantitatea de marfuri transportata in cursul anului trecut pe aceasta „autostrada†acvatica, ce deserveste Portul Constanta, care s-a ridicat la 28,4 milioane tone, a declarat pentru „Replica†Valentin Zeicu, directorul general al Administratiei Canalelor
Navigabile. De curand, ACN a perfectat un acord cu reprezentantii companiei North Star - unul dintre cei mai importanti operatori de containere la nivel mondial-pentru deschiderea unei linii de transport containere pe Canalul Dunare-Marea Neagra, a mai precizat Valentin Zeicu.
Conceput ca o veritabila „autostrada†acvatica menita sa deserveasca in primul rand Portul Constanta, Canalul Dunare-Marea Neagra este cotat ca o artera navigabila de clasa a VII-a, a aratat directorul general al Administratiei Canalelor Navigabile.
Altfel spus, canalul romanesc permite navigatia nu numai a navelor fluviale, ci si a celor maritime care se incadreaza in anumite limite privind dimensiunile (pescaj, lungime, latime, inaltime), aspect ce il claseaza in randul celor mai performante cai navigabile din lume construite artificial.
Includerea sa in Coridorul VII european ce cuprinde o mare parte din traseul navigabil al Dunarii, strabatand cea mai mare parte din statele centrale si est europene, ii confera Canalului Dunare-Marea Neagra o incontestabila importanta continentala.
Dincolo de comentariile defavorabile privind oportunitatea realizarii acestui obiectiv, considerat la un moment dat ca fiind doar expresia ambitiilor megalomanice ale dictaturii ceausiste, canalul