Intilnirea cu regizorul brazilian Augusto Boal a avut loc in perioada 25-28 iunie, la Institutul Cultural Roman de la Paris. Ea a marcat punctul final al proiectului european Forum Theatre in Adult Education. Cele doua zile de lucru cu regizorul brazilian, fondatorul metodei de interventie sociala prin intermediul teatrului cunoscuta sub numele de Teatrul Oprimatilor, au fost urmate de lansarea volumului Adventures in Forum Theatre. Lucrarea aduna contributii si experiente ale organizatiilor participante in proiect din noua tari, respectiv din Bulgaria, Danemarca, Estonia, Franta, Italia, Macedonia, Portugalia, Romania si Serbia. Astfel, acesta contine analize ale unor sesiuni de lucru, studii de caz si eseuri despre metodele folosite in Teatrul Oprimatilor. Cartea se deschide cu un eseu semnat de insusi Augusto Boal, un extras din viitoarea sa carte. Proiectul Forum Theatre in Adult Education, coordonat de Fundatia CONCEPT din Bucuresti, este finantat de Comisia Europeana prin Agentia Socrates in cadrul programelor de tip Grundtvig 2, precum si de European Cultural Foundation din Amsterdam, Olanda.
Numaram peste patru decenii de cind Teatrul Oprimatilor s-a impus ca o metoda de lucru, de interventie sociala prin mijloace artistice, in general, si teatrale, in speta. Astazi, il descrieti ca pe un arbore cu radacini puternic infipte intr-un sol fertil, cu ramuri bogate, gata sa infloreasca, sa dea rod. Domnule Augusto Boal, va rog sa ne spuneti mai multe despre acest copac.
Sa vorbesc despre copacul meu... Am inceput de curind sa folosesc aceasta imagine, nu mai mult de doua sau trei luni. Vad ca, in unele tari, se afla destule persoane care folosesc Teatrul Oprimatilor intr-o maniera nepotrivita pentru a da roade bune. Vreau sa spun ca sint persoane care utilizeaza tehnici sau anumite jocuri din Teatrul Oprimatilor pentru a face ceea ce ei numesc c