Distribuitorii de carburanţi transformă staţiile de alimentare în centre de servicii. Numărul de clienţi şi profitul cresc proporţional cu diversificarea produselor oferite. Pe lângă carburanţi, şoferii au la dispoziţie magazine, servicii de transfer bancar sau chiar monumente istorice.
Firmele care distribuie carburanţi sunt nevoite să diversifice ofertele pentru clienţi. Obiectivul general este ca în benzinării să existe produse care se potrivesc cel mai bine consumatorilor şi ca fiecare metru pătrat al spaţiului relativ restrâns să fie optim folosit pentru a aduce profit. Şi fiindcă oamenii devin tot mai activi, nu mai au timp mult la dispoziţie şi vor să rezolve cât mai multe probleme într-un singur loc, benzinăriile au preluat şi tendinţa din sectorul de retail. Marile companii externe care au intrat pe piaţa românească nu concep expansiunea reţelelor la nivel naţional fără o dezvoltare pe măsură a gamei de servicii.
Restaurant, transfer de bani…
Compani austriacă OMV a introdus ca noutate transferul bancar între staţiile din ţară. Gama de servicii cuprinde acum combustibili şi lubrifianţi, magazin bine aprovizionat, cafenea, snack-bar, centru pentru curăţarea şi întreţinerea autoturismelor. În plus orice client poate efectua transferuri rapide de numerar, serviciu disponibil în 31 de staţii din 21 de oraşe, banii ajungând la destinaţie în aproximativ 10 minute. “Normal diversificarea serviciilor a dus la creşterea numărului de clienţi, ei preferă să meargă într-un loc unde pot să rezolve cât mai multe în timp cât mai scurt”, ne-a precizat dealer-ul staţiei OMV de pe strada Gheorghe Doja, Mircea Cristache.
Servicii precum magazin, fast-food sau mini restaurant sunt disponibile şi la staţiile MOL, Lukoil, Petrom, Shell sau Rompetrol, care se întrec, uneori înşirate pe o distanţă de doar câţiva kilometri, în a atrage banii clenţilor şi pe