Marca romaneasca acopera pierderile francezilor contribuind decisiv la cresterea vanzarilor
In prima jumatate a acestui an grupul Renault a inregistrat o crestere de 3,6% a vanzarilor, un rol important in aceste rezultate avand subsidiara Dacia care a avut o crestere de nu mai putin de 89,5% fata de perioada similara a anului trecut.
Datele statistice puse la dispozitie de producatorul francez de automobile, coroborate cu cele furnizate de Directia Comunicare a firmei din Mioveni, dezvaluie o realitate neasteptata.
In timp ce vanzarile marcii Renault au scazut la nivel mondial cu 0,6%, ceilalti doi membri ai familiei, Renault Samsung Motors din Coreea si Dacia din Romania, au inregistrat cresteri spectaculoase de 43,9%, respectiv 89,5%.
Multi vor spune ca cele 79.068 de unitati comercializate de producatorul roman reprezinta numai un fir de nisip din vanzarile totale de 1.355.621 de vehicule ale intregului grup, insa chiar si responsabilii francezi admit ca, fara Dacia, Renault ar fi inregistrat o scadere dureroasa in acest an.
Mai mult chiar, in timp ce pe piata din Europa Occidentala, Renault detine in continuare primul loc cu o cota de 10,8% din totalul vanzarilor de autoturisme si vehicule comerciale usoare, in Europa Centrala, grupul a reusit sa atinga o cota similara (9% - Renault si 1,8% - Dacia), pe fondul unei scaderi drastice a comertului cu masini noi in aceasta parte a continentului.
Romania, o piata perfecta
Pentru grupul Renault, Romania este un adevarat El Dorado. Intr-o tara in care singurul producator autohton profitabil este Dacia iar titlul de cea mai puternica marca de import este detinut de Renault, francezii se simt perfect. La jumatatea anului in curs,
Dacia a vandut in Romania 62.763 de unitati mentinand o cota de piata de aproximativ 50%, iar vehiculele Ren