Mihai Chirica, seful Directiei Tehnice din cadrul Primariei Iasi, Neculai Abalasei, directorul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) si Cristian Stoica, inginer sef la RATP, vor da explicatii in fata procurorilor Parchetului National Anticoruptie (PNA).
Totul a pornit de la licitatia organizata prin Bursa Romana de Marfuri, prin care RATP Iasi a achizitionat 50 de autobuze MAZ, garant fiind Consiliul Local. Cel care i-a dat pe cei trei pe mina PNA este Radu Prisacaru, prefectul judetului Iasi. Acesta le-a inminat procurorilor un dosar in care semnaleaza o serie de nereguli in derularea licitatiei.
Ieri, Chirica, Abalasei si Stoica au incercat sa limpezeasca banuielile care planeaza asupra lor.
Un prim aspect sesizat de prefect este cel al modificarilor „operate" la caietul de sarcini de catre membrii comisiei de licitatie. In pofida legii, sustine Radu Prisacaru, modificarile caietului de sarcini au fost facute cu numai trei zile inainte de a treia licitatie, cu toate ca Ordonanta 60 privind achizitiile publice prevede ca acestea pot fi realizate cu sase zile inainte de licitatie.
Reprezentantul Guvernului in teritoriu a mai aratat ca se ivesc alte semne de intrebare cu privire la suma imensa cu care RATP a achizitionat autobuzele (zece milioane de euro, valoarea totala a contractului), fata de alte orase din tara, unde s-au achizitionat autobuze sub 100.000 de euro bucata.
„In plus, avem informatii conform carora in urma licitatiei ar fi rezultat un surplus de 20.000 de euro pentru fiecare autobuz. Banii nu se regasesc in costurile de productie, ci in «comisioanele» date celor care au organizat aceasta licitatie, adica ale membrilor comisiei de licitatie", a dezvaluit prefectul.
Astfel, conform spuselor lui