Combinatul chimic Amonil Slobozia vrea sa isi extinda activitatea cu productia unui aditiv utilizat de camioane, in conditiile in care piata ingrasamintelor, nu merge prea bine in ultimele luni.
Amonil intentioneaza sa produca un aditiv, numit AdBlue, destinat camioanelor, care reduce emisiile poluante si consumul de motorina. In Romania exista deja doua benzinarii ale grupului austriac OMV care ofera acest produs din import. Introducerea normelor Euro 4 ale Uniunii Europene privind emisiile poluante ar putea crestete cererea pentru acest produs. "Vrem sa facem o statie pilot sa vedem daca putem obtine puritatea necesara a ureei pentru acest produs," a declarat Victor Dobrescu, directorul combinatului chimic. El a mai spus ca vanzarile pe care compania le va putea obtine pe acest segment de activitate sunt greu de estimat in prezent.
Aditivul este un lichid limpede care contine uree in proportie de 32,5% are la baza uree, principalul produs al Amonil, aceasta fiind folosita in special pentru ingrasaminte chimice. Amonil a incheiat primul trimestru al anului cu pierderi in valoare de 0,77 milioane de euro, la o cifra de afaceri de 19,4 milioane de euro, in crestere cu 11% fata de anul trecut. Scumpirea substantiala a gazului metan a pus sub semnul intrebarii continuarea activitatii acesteia. Compania a convocat de altfel pentru a doua oara in acest an o Adunare Generala pentru a analiza efectele cresterii pretului la gaze asupra activitatii companiei. vlad.nicolaescu@zf.ro Combinatul chimic Amonil Slobozia vrea sa isi extinda activitatea cu productia unui aditiv utilizat de camioane, in conditiile in care piata ingrasamintelor, nu merge prea bine in ultimele luni.
Amonil intentioneaza sa produca un aditiv, numit AdBlue, destinat camioanelor, care reduce emisiile poluante si consumul de motorina. In Romania exista deja doua b