Responsabilitatea sociala, un concept abstract fluturat de straini pe la seminarii, s-a dovedit acum un fapt materializat in ajutoare de milioane de euro pentru sinistratii din zonele inundate. "Modul cum au reactionat companiile fara indoiala ca reflecta un anumit stadiu al dezvoltarii corporatiei.
Partial se face si pentru promovarea brandului, dar fiecare firma incepe sa inteleaga ca trebuie sa dezvolte in jurul firmei sale conceptul ca este o companie care reactioneaza", ne-a declarat Florin Pogonaru, presedintele Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania.
Adrian Izvoranu, directorul CPISC, un patronat al marilor angajatori, ne-a declarat ca marile companii nu fac donatiile pentru publicitate.
"Chiar le-am cerut sa ne transmita situatia ajutoarelor trimise in zonele sinistrate pentru ca sa facem o situatie la nivelul patronatului, dar ne-au raspuns ca nu doresc sa se faca publicitate acestui lucru, ca nu de asta au facut-o", spune Adrian Izvoranu.
Totusi, la nivelul CPISC (companii din petrol, gaze, ape minerale etc.), valoarea ajutoarelor trimise in zonele sinistrate a ajuns la 4,3 milioane euro.
Managementul ajutoarelor, deplorabil
Companiile donatoare considera ca problemele cele mai mari sunt la nivelul managementului ajutoarelor. Nu exista structurile si mecanismele prin care aceste donatii sa se faca mai eficient, considera Florin Pogonaru. "Ar trebui sa apara niste structuri care sa inceapa de la evidenta nevoilor si care sa reorienteze ajutoarele, iar daca vii cu bani, sa urmareasca felul in care s-au folosit banii.
E momentul sa se treaca in faza urmatoare, a culturii organizationale si a follow-up-ului, pentru ca, daca nu se transmite un mesaj puternic despre cum s-au folosit donatiile, se ajunge intr-o anecdotica ce ajunge sa blameze chiar sistemul", considera presedint