Visul oricarui creativ e sa castige premii la cat mai multe festivaluri de publicitate, insa mai presus de toate se afla cucerirea unui leu la Cannes. Directorul de creatie de la Benetton a readus insa creativii departe de lumea viselor, declarand: "Nici macar Dumnezeu nu s-a autointitulat Director de creatie".
Pentru cei care au fost prezenti la Festivalul de Publicitate de la Cannes a fost insa dificil sa nu-i divinizeze pe creativii responsabili pentru instaurarea unei noi ordini la nivel mondial in industria comunicarii. Astfel, misiunea juriului a fost mai grea decat in alti ani datorita cresterii numarului, dar si a calitatii lucrarilor inscrise in festival.
Marele favorit al anului a fost spotul GRRR realizat de Wieden+Kennedy pentru Honda. Premiat cu aur la toate festivalurile la care a participat, anterior festivalului Cannes, spotul Honda a castigat nici mai mult, nici mai putin de trei premii: Grand Prix-ul la categoria "Film", un leu la categoria "Titanium pentru campanii integrate", categorie ce a luat nastere in acest an, si premiul Presei pentru "cel mai bun spot".
CATEGORIA MEDIA LIONS. Grand Prix-ul a fost acordat campaniei "Reaching the Unreachables" pentru Biomat P&G, realizat de Mediacom Tel Aviv. Mark Stewart, presedintele juriului in aceasta sectiune, a declarat: "Decizia a fost una foarte dificila, a trebuit sa cantaresc mult, deoarece calitatea lucrarilor a fost una foarte ridicata".
Campania P&G-ului a pornit de la relansarea detergentului Biomat. Targetul a fost unul foarte precis, sectorul de evrei ortodocsi, care, din motive religioase, nu au acces la multe canale mass-media si au o atitudine negativa fata de publicitatea clasica.
In astfel de situatii in care trebuie sa atingi un target de neatins esti nevoit sa folosesti efectul de big bang. Campania de relansare a detergentului Biomat s-a concentrat pe acti