UMB Spedition Podu Turcului, firma ce apartine "regelui asfaltului", Dorinel Umbrarescu, Pa&Co, societate detinuta de Costel Casuneanu, sponsor oficial al PSD, si Euroconstruct SRL, societate despre care Curtea de Conturi spune ca in urma cu doi ani a incasat mai multe sute de milioane de lei din repararea necorespunzatoare a 23 de bulevarde din Capitala, sunt cele trei firme private la care
statul a apelat pentru a repara drumurile si podurile distruse de inundatiile din Moldova. Prima dintre acestea, respectiv Spedition UMB, este deja specializata in interventiile rapide, si totodata banoase, de dupa dezastre.
In urma cu un an, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a apelat tot la Spedition UMB SRL pentru acoperirea craterului lasat in asfalt de explozia unui camion la Mihailesti, in judetul Buzau. De data aceasta, Spedition UMB se va ocupa de repararea DN 2, in zona Pufesti - Vrancea, si DN 11A, intre Urechesti si Onesti.
Firmele care urmeaza sa repare drumurile distruse de inundatii au fost alese cu respectarea prevederilor legale in vigoare, sustine ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre.
"OG 60, art 12, litera h)", a spus ministrul Dobre pe nerasuflate ziaristilor paragrafele aplicabile din legea achizitiilor publice, adaugand dubitativ daca nu cumva acestia ar fi mai bine sa se preocupe de restabilirea posibilitatilor de deplasare pe soselele inundate.
Spre lamurire, prevederea legala invocata de ministru se refera la atribuirea unor lucrari in situatie de forta majora prin negociere cu o singura sursa.
Firmele lui Umbrarescu - intotdeauna aproape de locul unde se construiesc drumuri
Potrivit directorului general al CNADNR, Aurel Balut, succesul firmelor selectate se datoreaza apropierii dintre punctele de lucru ale acestora si zonele sinistrului, precum si dotari