Demarat cu mult scepticism, programul guvernamental de innoire a parcului auto s-a dovedit a fi un succes financiar pentru toate partile implicate, singura incertitudine planand asupra efectului de innoire propriu-zis.
Desi dupa anuntarea metodologiei de lucru, multa lume a criticat eficienta unui program de tip buy-back pe piata automobilelor, reusita financiara a procesului este evidenta.
Potrivit regulilor impuse de program, toti cetatenii care detineau un autoturism mai vechi de 12 ani, in stare de functionare, puteau obtine pe el, prin intermediul centrelor REMAT, un voucher in valoare de 30 de milioane, cu ajutorul caruia urmau sa achite avansul la cumpararea unui autoturism nou.
Sondajele de opinie realizate de presa au lasat sa se inteleaga, la momentul demararii proiectului, ca romanii nu se vor lasa induplecati de oferta din cauza cu nu vor avea disponibilitati pentru a plati restul de pret. Cea mai ieftina masina era, evident, Dacia, iar diferenta ce trebuia platita, cash sau in rate, era de cel putin 5.000 de euro.
Cu toate acestea, in primele zile dupa lansare, centrele REMAT au fost luate cu asalt de cei dispusi sa-si abandoneze vechea Dacie pentru suma de 1.000 de dolari. Dificultatile specifice oricarui proces de tip heirup specific Romaniei au fost depasite si dealerii de automobile au intregistrat in luna iunie o crestere a vanzarilor nesperata.
Numarul celor care s-au inscris in program a ajuns la aproximativ 10.000, dintr-un total permis de lege de 15.000.
Vinzi si castigi
Dintre cei care au castigat in urma initiativei guvernului, pe primul loc se afla, fara indoiala, producatorii acestor autoturisme vandute in Romania. Daca facem un calcul la un pret mediu de 10.000 de euro, constatam ca sumele ce urmeaza a fi incasate de firmele care exporta masinile in tara noast