Industria vanzarilor directe, una dintre cele mai tinere ramuri ale economiei, inregistreaza ritmuri de crestere ametitoare. In 2003, cifra de afaceri din acest domeniu s-a marit cu aproximativ 35% fata de 2002, anul trecut cu inca 33%, iar in 2005 se estimeaza o majorare cu 25% fata de 2004.
Reamintim ca anul trecut cresterea economiei romanesti a fost de 8,3%, iar pentru 2005 estimarile initiale indica un avans de 5,5%. Media cresterii in domeniul comertului cu amanuntul a fost de circa 13% in ultimii doi ani
Conform unor studii recente, efectuate pe cea mai mare piata de vanzari directe din lume - SUA -, 51% din americani au cumparat bunuri sau servicii prin sistemul de vanzari directe. Procentul depaseste vanzarile prin teleshopping si Internet la un loc. Oamenii apreciaza produsele oferite prin acest sistem, 45% din americani dorind sa cumpere astfel.
Situatia din Europa occidentala are o tendinta ascendenta asemanatoare, in timp ce in Europa Centrala si de Est piata este in curs de formare.
In Romania, vanzarile directe castiga teren, antrenand tot mai multi oameni si bugete mai mari. Cifra de afaceri a companiilor care activeaza in acest domeniu a fost de aproape 123 milioane dolari in 2003, a crescut la circa 164 milioane dolari in 2004 si este de asteptat sa depaseasca 200 de milioane in 2005.
„Cresterea este sustinuta, in proportie de 40%, de suplimentele alimentare oferite de companiile care practica acest sistem al vanzarilor directe.
In top urmeaza cosmeticele, in proportie de 30%, produsele de asigurari de viata, intr-un procent de 12%, bunurile de consum casnic, cu o cota de 10%, si alte produse financiare, respectiv cumparari de case si masini, cu o contributie de 4-5%”, ne-a declarat Dan Marius Dumitras, general manager al companiei MLM Romania si presedintele RODSA (Romanian Dire