Desi investitorul pare a fi un personaj drag romanilor, firmele autohtone nu fac mai nimic pentru a-l atrage. Acesta este asteptat sa vina din cer, pe un cal alb. Aproape toate companiile mai mari din Romania au cate un departament de PR sau macar un om care se ocupa de relatiile publice. Extrem de putine insa au si un IR -Investor Relations.
In lume, compartimentele si firmele de IR au inceput sa se desprinda de cele de PR
Prezentarea periodica a unor rapoarte financiare de catre companiile listate la bursa a fost si este obligatorie. Treptat, aceste rapoarte au depasit stadiul de simpla insiruire de cifre, transformandu-se in instrumente de marketing. Astazi nu doar companiile listate la bursa comunica date referitoare la profituri, balante, cifra de afaceri etc.
O buna imagine financiara te ajuta sa iei mai usor un credit de la banca, sa obtii diferite finantari, sa atragi investitori si, eventual, sa-ti vinzi mai bine compania. In plus, relatiile comerciale legate de fuziuni, achizitii presupun o anumita reputatie financiara.
Crearea si mentinerea acestei reputatii in mediile financiare sunt apanajul firmelor sau al departamentelor de IR din marile companii. Relatiile cu investitorii, cu bancherii, cu analistii si consultantii in domeniul investitiilor, cu presa financiara sunt extrem de importante pentru realizarea obiectivelor legate de imaginea financiara si presupun o comunicare specializata.
Comunicarea financiara targeteaza nu numai mediile financiare specializate, ci si pe actionari firmei. Fidelizarea actionarilor este la fel de importanta ca si fidelizarea clientilor.
Avantajele comunicarii financiare
Imola Zoltan, PR Director la McCann Erickson, este de parere ca rolul comunicarii financiare este de a proteja, dar si de a spori valoarea actiunilor companiei: “Ea reprezinta, prac