Orasul unde Ceausescu isi construia vasele de croaziera si locul de bastina al unui alt presedinte, Ion Iliescu, este acum un pol al saraciei. In targusorul de provincie se construiesc si acum iahturi de lux pentru clientii bogati din Europa. Oltenita este recunoscuta in toata lumea pentru vasele ce iau nastere aici. Pornita in prima jumatatea a secolului trecut, traditia a fost purtata ani la rand in perioada comunista. Dupa Revolutie, lucrurile s-au schimbat. Acum se produc doar ambarcatiuni de lux, la o societate independenta de fostul santier naval, transformat acum doar intr-o amintire.
Toata povestea a inceput in 1944, atunci cand s-a infiintat un atelier folosit de pescari pentru reparatul barcilor. Anul oficial este insa 1946, atunci cand a venit prima comanda externa. Venirea comunistilor la putere a accelerat dezvoltarea santierului naval. In anii â80, mai bine de 5.000 de suflete lucrau aici, SNO, prescurtarea de la santierul naval Oltenita, fiind considerat plamanul zonei.
CADERE. Revolutia a adus si regresul constructorului de nave, care si-a schimbat denumirea in Navol. Trecut prin mana unor oameni preocupati mai degraba de propriile avantaje decat de interesul comunitatii, santierul naval a ajuns in ziua de astazi intr-o situatie critica. Proprietar este SIF Muntenia, dar in fruntea Consiliului de Administratie este un anume Giba, mana dreapta a fostului actionar principal, Ion Alexandru. Considerandu-se mai important si decat Soarele de pe cer, acesta refuza orice mijloc de comunicare cu lumea din exterior. De raceala sa au avut parte chiar si autoritatile locale. Nu raspunde nici macar la telefon. Crede probabil ca este vreun muncitor care nu si-a mai primit leafa din luna mai. Tot atunci, Navol a ramas si fara energie electrica, astfel ca in clipa de fata lucrurile stagneaza. Moartea clinica in care a intrat santierul naval a para