AFRODITELE DE SERIE Frumusetea, fie ea feminina sau masculina, a devenit si la noi, ca peste tot in lume, moneda de schimb si meserie. Cat de noua este aceasta meserie, ramane insa de vazut. AFRODITELE DE SERIE Frumusetea, fie ea feminina sau masculina, a devenit si la noi, ca peste tot in lume, moneda de schimb si meserie. Cat de noua este aceasta meserie, ramane insa de vazut.
Substratul frumusetii fizice este, fara indoiala, atractia sexuala. Algoritmul e simplu: femeile vor sa fie frumoase pentru a placea barbatilor, vor sa placa pentru a-i atrage si vor sa-i atraga pentru a-i sechestra in bratele lor, in patul lor sau in viata lor. Asadar, frumusetea fizica nu e decat o strategie a naturii pentru a-si perpetua indivizii, iar in particular o consecinta a nevoii sexuale. De aceea, frumusetea feminina reala, vie se numeste, de fapt, sex-appeal. Importanta acestuia pentru regnul masculin a fost sesizata, de-a lungul timpului, chiar de femei si a fost speculata in sens comercial. Adica a devenit un fel de meserie aducatoare de bani.
ILUZIA. Meseria de a fi frumoasa are, astazi, mai multe specializari, cu specialistele aferente: prostituatele propriu-zise, manechinele si fotomodelele. Pot fi incadrate aici, prudent, partial si cu multe nuantari, vedetele tv, actritele si cantaretele. Fiecare dintre aceste categorii ofera spre vanzare ceva ce tine de frumusetea proprie sau de ideea de frumusete, in general. Se vinde, de fapt, o imagine, o iluzie, care a devenit astfel una dintre cele mai solicitate marfuri din lume. Acest tip de "meseriasa" este varianta industriala, de serie, a Afroditei, zeita frumusetii. Ceea ce ilustreaza decaderea idealului in utilitar si transformarea sacrificiului masculin in efort financiar. Caci un barbat poate cumpara, astazi, ceea ce in Evul Mediu, de pilda, trebuia sa cucereasca.
Meseria de a fi frumoasa este rent