A fi director al unei scoli va deveni o profesie, promite ministrul clujean Mircea Miclea. El a expus ideile de baza ale reformei sistemului de invatamant preuniversitar, pe care o va incepe in aceasta toamna. Cincisprezece judete vor fi selectate sa faca parte din proiectul pilot al reformei, criteriile fiind de natura sa asigure o cat mai buna si corecta reprezentativitate la nivel national.
Bugetarea scolilor, in acest sistem nou, va fi facuta pe elev, la fel ca si in cazul universitatilor, care primesc bani in functie de numarul de studenti.
Descentralizarea sistemului de invatamant preuniversitar a fost vazuta ca o necesitate, motiv pentru care Ministerul Educatiei si Cercetarii (MEC) a conceput un proiect de reforma. Potrivit acestuia, directorii de scoli vor avea puteri sporite si atributele unui manager, ale unui „ordonator de credite", dupa cum a declarat ministrul Educatiei, Mircea Miclea.
„Resursele trebuie administrate de scoli, deciziile trebuie luate aici", a explicat ministrul; el este convins ca acest sistem va aduce o competitie reala intre scoli, care se vor concura una pe alta pentru a atrage profesori mai buni, oferindu-le salarii mai mari.
Cine controleaza directorii?
O asemenea putere in mainile directorilor romani de scoli ar putea fi un pericol, deoarece micile sisteme „mafiote" din institutiile de invatamant ar putea crea probleme, odata ce sistemul de salarizare diferentiata s-ar pune in aplicare. Miclea, insa, este optimist: „Am incredere in directori.
Trebuie sa incepem sa le dam responsabilitati, altfel nu o vom mai face niciodata", a declarat ministrul. El a mai spus ca, de fapt, chiar daca directorii vor avea atribute sporite, metodologiile de angajare, concediere, respectiv ac