Ultimele date publicate de catre Guvernul chinez privind evolutia economiei nationale ilustreaza o sustinere a ritmului de crestere si o liberalizare treptata a pietei interne. Primul pas urmeaza a fi facut prin deschiderea pietei transporturilor feroviare si maritime. In paralel, insa, reformele bugetare raman destul de temperate, neintrevazandu-se pentru viitorul apropiat o continuare a ajustarii monedei nationale. Astfel, se poate spune ca Beijingul, pe de o parte, cheama investitorii straini sa investeasca in domeniul transporturilor, pe de alta parte, le limiteaza accesul prin politica monetara.
Potrivit lui Cao Yushu, purtator de cuvant al Comisiei chineze pentru reforma si dezvoltare, China va continua orientarea sa spre o dezvoltare economica rapida si stabila. Intr-o conferinta de presa tinuta, ieri, la Beijing si preluata de Agentia Xinhua, Cao Zushu a prezentat realizarile economice ale tarii in primul semestru al acestui an, subliniind ca Guvernul chinez ramane fidel continuitatii si stabilitatii in sectoarele industrial si al transporturilor. Oferind cifre concrete, Cao a precizat, printre altele, ca productia industriala a primelor sase luni ale anului 2005 a crescut cu 16,4 la suta. Desi a fost mai redusa cu 1,3 la suta fata de anul precedent, ea este considerata de oficialitati ca foarte buna. Intreprinderile industriale au realizat profituri de 626,6 miliarde de yuani (77 miliarde de dolari americani), respectiv cu 19,1 la suta mai mari fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cao a subliniat faptul ca, in primul semestru al acestui an, preturile la produsele de baza au crescut in ritm mai lent, rata anualizata fiind de 5,6 la suta. Potrivit lui Cao, tensiunile dintre cererea si oferta de carbune, energie electrica, petrol si transporturi au fost mai atenuate in perioada analizata, dar nu a fost gasita, deocamdata, o solutie fundamentala. S-a