Daca in Germania sau Franta un autoturism marca Renault Clio poate fi inchiriat pentru 25 de euro pe zi, timp de o saptamana si fara limita de kilometri, in Romania inchirierea aceleiasi masini in aceleasi conditii ajunge la 55 de euro pe zi. Clientii, de cele mai multe ori straini, se arata mirati de aceste diferente, dar accepta situatia.
Reprezentantii firmelor care inchiriaza autoturisme stiu de preturile mai mari decat in strainatate, insa au gasit o explicatie: gropile. „Cauciucurile trebuie schimbate foarte des pentru ca se tocesc mai repede pe drumurile noastre”, ne-a declarat Mirela Moldovan, director economic al societatii Francrocar.
Pe de alta parte, dobanzile mari la credite si leasing constituie alte motive pentru saltarea preturilor. Firma Francrocar functioneaza din 1992, cand existau doar cateva companii pe piata si preturile erau chiar mai mari. „In urma cu zece ani, inchirierea unei masini costa cu pana la 10 euro pe zi mai mult decat in prezent”, a mai adaugat aceasta.
Preturi pentru buzunare „cu greutate”
Clientii firmelor de rent-a-car sunt strainii sau romani stabiliti in strainatate. Pe langa acestia, cei care-si mai permit sa inchirieze masini sunt angajatii unor companii ori consulate, precum si unii oameni de afaceri. „Cand au probleme cu masinile personale, prefera sa inchirieze o masina decat sa dea bani pe taxi”, spune reprezentantul companiei.
Perioadele cu incasarile cele mai mari sunt lunile de vacanta, atat vara, cat si iarna, cand firmele pot primi cereri intr-o singura zi pentru o treime din parcul auto pe care il detin. Managerii sustin ca cifra de afaceri a companiilor s-a marit in fiecare an cu 10%.
In perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, ei spera ca numarul strainilor care vor avea afaceri in Romania va creste, iar odata cu acestia va spori si