Statul roman cauta solutii pentru ca fabrica Daewoo de la Craiova sa nu fie inchisa. Se spera ca astfel sa fie pastrate peste 3000 de locuri de munca si o uzina moderna din punct de vedere tehnologic. Pentru ca uzina sa fie salvata, este necesar ca ea mai intai sa fie nationalizata pentru a fi apoi reprivatizata.
Nationalizarea va presupune ca statul roman sa scoata de la buget sute de milioane de dolari. Dar mai intai, va plati o firma de avocatura sau de consultanta pentru a negocia cu coreenii care detin 51% din fabrica de la Craiova. Alti bani vor fi scosi pentru ca aceeasi firma sau alta de acest gen sa reprivatizeze uzina de la Craiova.
Totul trebuie sa se desfasoare rapid pentru ca licentele de fabricatie ale masinilor Daewoo vor expira in octombrie acest an. Procesul a fost declansat din punct de vedere legislativ.
Senatul a aprobat, luni, ordonanta de urgenta prin care Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) a fost mandatat de guvern sa incheie contracte de asistenta juridica in vederea negocierii cu Daewoo Motor Co.Ltd. pentru achizitionarea de catre statul roman a pachetului majoritar de 51% din actiunile SC Daewoo Automobile SA.
Proiectul prevede si negocierea stingerii creantelor detinute de catre concernul Daewoo impotriva SC Daewoo Automobile SA. OPSPI va putea angaja firme de avocatura romanesti sau straine sau consultanti internationali pentru rezolvarea situatiei de la Daewoo Automobile Romania.
Firma de avocatura sau de consultanta care se va ocupa de negocierile cu coreeni, ar putea oferi asistenta juridica autoritatilor romane pentru reprivatizarea ulterioara a fabricii de la Craiova.
SC Automobile Craiova SA (societatea la care statul are 72,4% din actiuni) detine 49% din actiunile SC Daewoo Automobile Romania, nu dispune de resursele financiare