Cel care putea oferi mai multe informatii, vicepremierul Copos, s-a dovedit foarte secretos, declarand ca: "Nu pot oferi mai multe detalii. Aceste investitii vor crea noi locuri de munca pe piata autohtona".
El a amintit de investitia de 215 milioane de euro a grupului Renault, care va construi la Pitesti o fabrica de cutii de viteze, cu o productie de 2.000 de unitati pe zi in anul 2008.
Constructorul francez a estimat ca fabrica de la Pitesti va avea in 2008, primul an de functionare, vanzari de 128 milioane de euro. Produsele vor fi destinate integral exporturilor, fiind vizate state precum Franta, Japonia, Mexic, Turcia, Marea Britanie si Coreea de Sud.
Uzina va asigura 650 de locuri de munca, iar proiectul va beneficia de un ajutor de stat in valoare de circa 17% din totalul investitiei, avizat deja de Consiliul Concurentei.
Ca urmare a birocratiei si a lipsei de facilitati pentru investitori, Romania a pierdut, in acest an, doua mari proiecte de investitii.
Astfel, la finele lunii mai, Copos a anuntat ca investitia Montupet de la Cluj este definitiv pierduta, pentru ca autoritatile locale au cerut companiei franceze sa plateasca terenul pe care urma sa fie amplasata fabrica de componente auto, in timp ce autoritatile din Bulgaria au oferit suprafata gratis.
La sfarsitul anului trecut, Agentia Romana pentru Investitii Straine (ARIS) a anuntat ca firma franceza intentioneaza sa deschida o fabrica de componente auto in Romania, investitia fiind estimata la 120 milioane euro. Fabrica de la Ruse va produce piese auto pentru marcile Ford, Audi, Peugeot, Renault, productia urmand sa fie destinata exportului, inclusiv in Romania.
Un alt proiect ratat a fost investitia ElcoBrandts, estimata la 23 de milioane de euro, pentru constructia unei capacitati de productie de masini de spalat langa Bucuresti.
ElcoBrandts a selecta