Achizitionarea companiei Astral Telecom de catre UPC a limpezit lucrurile pe piata de televiziune prin cablu. Dupa ce procesul de inghitire a Astral se va termina, pe piata vor mai fi doar doi mari furnizori de cablu: UPC si RCS. Acestia vor trebui sa contracareze ofertele firmelor de televiziune digitala.
Piata de comunicatii din Romania se asaza incetul cu incetul. Recenta achizitionare a Astral TV de catre UPC este o confirmare a acestui proces. Dupa acest pas, cei doi mari provideri de televiziune prin cablu detin peste 60% din piata romaneasca de profil, care insumeaza 3,7-4 milioane de abonati. Pe restul de aproximativ 40% se inghesuie aproape 400 de firme.
In vreme ce persoanele implicate in aceasta afacere apreciaza ca tranzactia este benefica deoarece s-ar crea un grup cu un puternic potential investitional, clientii spera ca vor avea parte de o imbunatatire a calitatii serviciilor. Paradoxal, marea concurenta nu se intrevede intre cei doi jucatori de pe piata, ci intre acestia si companiile de televiziune digitala.
Final asteptat
Achizitionarea Astral TV de catre UPC nu este o miscare surprinzatoare. Faptul ca acest lucru se va produce era cunoscut de mult timp, dat fiind ca negocierile nu s-au incheiat rapid. „Discutiile au durat aproximativ un an de zile“, afirma Richard Anderson, CEO UPC Romania.
Dupa finalizarea tranzactiei, firma va deveni principalul operator de pe piata de televiziune prin cablu, dat fiind ca la sfirsitul anului 2004 Astral avea 890.000 de abonati la acest serviciu, iar UPC, 360.000. Totalul abonatilor ar fi de 1.250.000, in vreme ce principalul concurent de pe piata, RCS, avea 950.000 de abonati.
„Tranzactia va fi finalizata pina la sfirsitul acestui an“, apreciaza Dinu Malacopol, CEO Internet, Date si Voce Astral.
Structuri complementare
In