Autostrada Transilvania are trei mari jucatori, in ordinea importantei: antreprenorul general Bechtel, proiectantul IPTANA-Search Corporation si consultantul Scetaroute. Suma alocata proiectului facut de firma cunoscutului om de afaceri Michael Stanciu este estimata la 42 milioane USD.
Desi pachetul majoritar de actiuni la IPTANA a fost achizitionat in 1991 de Stanciu, in 1999 cele doua societati s-au separat, cel putin pe hartie. Cu toate acestea, firmele continua sa lucreze impreuna la proiectul autostrazii.
Fapt dovedit, IPTANA, fostul Institut de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene din subordinea MTCT, a efectuat inca din 1991 studiul de amplasament pentru viitoarea autostrada.
Prima plata efectuata de MTCT catre IPTANA, preluata deja de afaceristul Michael Stanciu, a avut loc in perioada 1997-1999, iar intreaga documentatie, in sase volume, a fost inaintata Bancii Mondiale de Guvernul Ciorbea.
Proiectul abandonat a fost reluat de Executivul PSD in 2004, care a platit inca o data acelasi grup de firme pentru servicii identice.
IPTANA si Search Corporation, profit dublu pe autostrada
Simbioza dintre IPTANA si Search Corporation a fost dezvaluita in mai multe randuri de BZA. Fuziunea dintre cele doua societati se petrecea chiar dupa Revolutie, cand americanul de origine romana Michael Stanciu a decis sa-si incropeasca o afacere in Romania.
Intr-un interviu aparut intr-o publicatie mondena, Stanciu declara cu patos ca s-a intors din SUA "la porunca lui Dumnezeu pentru a lua in piept Golgota Romaniei".
Surse din MTCT sustin ca FPS a vandut renumitul institut de cercetare si proiectare pentru transporturi terestre (auto si feroviare), navale, si aeroportuare al Ministe