Trei televiziuni s-au remarcat in sondajele de audienta ce acopera prima jumatate a acestui an: Antena 1, Acasa TV si Realitatea TV. Postul Antena 1 a inceput prost anul 2005, mai cu seama in prime time (orele 19-23): in ianuarie, cota sa de piata in mediul urban era mai mica cu aproape cinci puncte procentuale fata de Pro TV.
Ianuarie este o luna de hibernare pentru televiziuni, dar diferenta inregistrata atunci il aseza pe Pro TV in postura de lider autoritar al pietei in mediul urban, atat in prime time, cat si pe durata unei zile: 18,2% pentru Pro TV, 13,6% pentru Antena 1. Din acea luna “moarta”, Antena 1 a pornit o cursa de urmarire a rivalului in prime time.
Pe masura ce grila de primavara intra in turatie cu piesele grele “Din dragoste”, “Genialii”, “Divertis”, “Ciao Darwin”, cota de vizionare a Antenei 1 recupera terenul pierdut, luna dupa luna, ajungand in aprilie (in plin sezon) sa atinga cota Pro TV-ului, iar in iunie (adica pe linia de sosire a sezonului) s-o depaseasca: 18,1% cota de piata pentru Antena 1, 16,9% pentru Pro TV.
Este de remarcat ca in intervalul martie – iunie, cota de piata a Antenei a stationat la 18 procente, in timp ce cota Pro TV s-a erodat. Pierderea din iunie este cauzata de faptul ca productiile consacrate ale Pro TV au intrat in vacanta mai devreme decat ale competitiei, iar UEFA Champions League, un program premium aducator de audienta, s-a incheiat luna precedenta.
Totusi, Pro TV se poate consola cu cele mai mari cote de piata lunare in mediul urban, pe durata unei zile. In iunie, cota sa de piata era de 16,5%, in timp ce Antena 1 avea 14,3%.
Telenovela “Numai iubirea” a jucat rolul de locomotiva a audientei pentru Acasa TV. Locomotiva a tras atat de tare garnitura de telenovele din grila, incat cota de piata in prime time a postului Acasa TV a ajuns in luna iunie la 1