Compania americana Bechtel a sistat acum o luna, oficial, construirea autostrazii Transilvania, pentru ca Guvernul a incetat finantarea lucrarilor. Sub umbra anticipatelor, executivul nu a reusit sa faca rost de surse de finantare pentru autostrada sau sa renegocieze cu Bechtel, asa cum anunta premierul Calin Popescu Tariceanu.
In tot acest timp, subcontractorii Bechtel sunt paralizati, cifrele de afaceri le sunt date peste cap si asteapta cu infrigurare o decizie. Buna sau rea, o asteptam si noi, contribuabilii.
Lucrarile la autostrada Brasov-Bors au fost oprite oficial din 1 iulie. Pauza luata pe santierul Bechtel, care pentru compania americana ar putea fi permanenta, afecteaza bugetul subcontractorilor. De la firmele de proiectare la cele de constructii, toate sustin ca Guvernul ar trebui sa clarifice cat mai curand situatia.
Pierderile subcontractorilor Bechtel sunt enorme, fiecare zi ce trece pana la reluarea lucrarilor contribuind la acestea. In eventualitatea in care Bechtel va continua cu autostrada, statul este cel care plateste in plus pentru "vacanta de vara". In cazul in care contractul se reziliaza, subcontractorii vor solicita daune de la americani, iar Bechtel, la randul ei, de la Guvernul Romaniei.
Termenul acordat de firma americana executivului, pentru a face rost de finantare, este 31 august. Mentionam ca asocierea dintre statul roman si Bechtel, in 2004, a starnit rumoare, pentru ca o parte din presa a acuzat fostul executiv ca a semnat contractul fara licitatie si ca intelegerea ar fi putut valora cu un miliard de euro mai putin.
De curand, Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a depus o plangere penala impotriva predecesorului sau, Miron Mitrea, cu privire la contractul Bechtel. Premierul Calin Popescu Tariceanu a afirmat ca i