In urma cu doua zile, modelul Logan de la Dacia a fost pus la zid in Germania. Specialistii de la ADAC (Automobil Club German) au prezentat rezultatele la „testul elanului”, care au relevat ca masina romaneasca s-a rasturnat in incercarea de a evita un obstacol aparut brusc in fata, la viteza de doar 65 km/h.
ADAC, o institutie respectabila, n-a furnizat toate detaliile testului, dar a tinut sa precizeze ca, in urma rasturnarii, stalpul din fata-stanga a cedat, iar potentialii pasageri ar putea suferi rani grave. Mai mult, in finalul comunicatului s-a „strecurat” si o povata directa: „Decat Logan, mai bine cumparati o masina second-hand”.
GELOZIE. Acest indemn fara echivoc al unui club cu milioane de membri cotizanti poate fi interpretat astfel: nemtii sunt gelosi pe succesul Logan, care a dat o dubla lovitura pe cea mai mare piata de autovehicule din Europa.
La pretul de 7.500 nu exista nici o masina noua, iar cele la mana a doua sunt obosite de o varsta inaintata (4-5 ani) si de un rulaj de peste 70.000 de kilometri.
RaZBOI. O alta varianta, foarte plauzibila, mai ales ca a fost avansata de mai multi specialisti in domeniu, este ca Logan a intrat la mijloc in razboiul acut dintre producatorii germani si cei francezi.
Este de notorietate lupta pentru suprematie la capitolul vanzari, Renault fiind lider in ultimii sapte ani pe piata europeana, mai ales pentru siguranta masinilor sale.
Nemtii, in special prin Volkswagen, insista pe cartea calitatii si a numarului de autovehicule produse. Presa germana de specialitate face teste extrem de dure cu produsele franceze, iar rezultatele nu sunt tocmai laudative.
CANIBALISM. Reactia oficiala a Renault la rezultatul si aprecierile testului efectuat de ADAC a fost palida. Conducatorii constructorului din Hexagon s-au marginit sa anunte ca studiaz