Comisia Europeana a informat, ieri, ca incepand de la 31 iulie intra in vigoare interzicerea publicitatii la tigari in presa scrisa, la radio si pe Internet.
Publicitatea pentru tigari la televiziune era deja interzisa in Uniunea Europeana de la inceputul anilor '90. Potrivit directivei europene adoptate de statele membre UE in 2003, producatorii de tigari nu vor mai putea sponsoriza manifestari culturale si sportive.
"Interzicerea publicitatii la tigari este una dintre modalitatile cele mai eficiente de reducere a tabagismului. Aceasta directiva va salva vieti si va reduce numarul europenilor care sufera de boli asociate fumatului", a declarat comisarul european insarcinat cu Sanatatea si Protectia Consumatorilor, Markos Kyprianou.
Potrivit Comisiei, in jur de 650.000 de persoane isi pierd viata anual din cauza unor boli asociate fumatului. Intrarea in vigoare a acestei directive nu va insemna, insa, sfarsitul publicitatii la tigari, care va fi autorizata, in continuare, in cinematografe, pe panourile stradale, pe suporturi comerciale precum scrumiere, umbrele etc.
Producatorii de tigari vor putea de asemenea sponsoriza manifestari cu caracter local. In Statele Unite este interzis total acest tip de publicitate.
Comisia Europeana a incercat in 1998 sa interzica total publicitatea pentru tigari, insa Curtea Europeana de Justitie a anulat aceasta directiva in 2001, considerand ca ea "depaseste competentele UE", a reamintit Comisia.
Comisia Europeana a informat, ieri, ca incepand de la 31 iulie intra in vigoare interzicerea publicitatii la tigari in presa scrisa, la radio si pe Internet.
Publicitatea pentru tigari la televiziune era deja interzisa in Uniunea Europeana de la inceputul anilor '90. Potrivit directivei europene adoptate de statele membre UE in 2003, producatorii de tigari nu vor mai putea sponsoriza manifestari c