Cind revista Observator cultural a stat de vorba cu Ion Caramitru, noul director al Nationalului bucurestean, s-a putut desprinde din interviu o anumita nota de scepticism, chiar o teama de a se lansa in proiecte marete care sa duca la inviorari miraculoase. Ion Caramitru nu credea ca teatrul pe care il conduce se va putea redresa curind. Un reviriment al Nationalului bucurestean va putea fi observat abia dupa un an, asta insemnind undeva in primavara sau vara anului 2006, sustinea Caramitru. Iata insa ca noul director, lipsit de laudarosenia gaunoasa a inceputului, produce prima mare surpriza. Inceputul stagiunii viitoare va fi deschis cu adaptarea scenica dupa nuvela Inima de ciine de Mihail Bulgakov, versiune scrisa si regizata de Yuriy Kordonskiy. In rolul principal: Victor Rebengiuc. Din distributie mai fac parte actori de la TNB: Mircea Rusu, Marius Manole, Tania Popa, Cecilia Barbora, Radu Gheorghe, Alexandru Bindea, Florina Cercel si Ileana Olteanu.
Publicul romanesc este rasfatat de citiva ani cu traduceri din opera lui Bulgakov. Editura Polirom a lansat, acum doi ani, volumul Inima de ciine, urmat de Scene moscovite, Insemnarile unui tinar medic, Cupa vietii si Garda alba. Inima de ciine este ciudata poveste a unui ciine care dobindeste inteligenta umana, dupa un transplant facut de un profesor din Moscova. Criticii literari au spus ca Inima de ciine este prefigurarea a ceea ce avea sa se intimple in Maestrul si Margareta, cind un motan vorbeste, bea sampanie, tine discursuri si degusta caviar. Cu Bulgakov, Kordonskiy si Rebengiuc sint intrunite toate conditiile pentru un spectacol de exceptie, ceea ce arata ca Ion Caramitru este acel tip de director care nu risca inutil, nu revolutioneaza de placere si nu promite fara acoperire. El isi mobilizeaza trupa aducind la National un regizor care a confirmat in spatiul romanesc, care are apetenta sa l