Nicaieri nu se potriveste mai bine expresia in sensul ei neironic "E sublim, dar lipseste cu desavarsire", decat in cazul spotului premiat cu Grand Prix la Cannes 2005. Nicaieri nu se potriveste mai bine expresia in sensul ei neironic "E sublim, dar lipseste cu desavarsire", decat in cazul spotului premiat cu Grand Prix la Cannes 2005. El publiciteaza implicit brandul unei masini, dar nici urma de ea, ca obiect, de la inceput pana la finele spotului. Asa cum ne-a obisnuit festivalul care pretuieste subtilitatea, in cele cateva zeci de secunde care respira (nepoluant) Honda, avem parte de o executie in grila desenului animat. Avem parte de fluierici, de licurici ca fond sonor, de roz, de flamingo, de pestisori zburatori. "Ura", spun versurile aproape inganate, o treaba buna. Asta in contextul unor imagini de rai japonez construit in 3 D. Aici, creaturi vecine cu Pokemon si Picaciu, extermina senine o caricatura de motor cu noxe. Doar asa motorul de comitet, nepoluant, baiat salon cu natura inconjuratoare, isi poate face veacul fericit in cea mai buna dintre lumile posibile. Deci da, ura lucrurilor rele e o fapta buna.
De ce ar fi meritat Honda Grand Prix? N-avem nici o consecinta extrema, nici un doi in unu, nici o metafora alambicata, nici macar o afurisita de alternativa absurda. Ironia ironiilor, Grand Prix-ul e doar o povestioara cu talc, numai buna de servit in lingurita unei societati infantilizate. A fost premiul o mare revelatie? Mai degraba a confirmat tendintele inmugurite anul trecut, odata cu Evian. V-aduceti aminte? Doua picaturi de apa fac minute bune show-ul unei specii hibride intre spot si videoclip, cu "We will, we will rock you" cantata de bebisori. Probabil ca tandemul Evian-Honda traduce intr-o buna masura fluxul si refluxul premierilor la festival. Lansezi azi o moda, la anul o confirmi. Gratulezi astfel nivelul de rafinament pana la