Saptamana trecuta, intreaga clasa politica franceza s-a aratat de-a dreptul bulversata de zvonurile ca o companie americana, respectiv PepsiCo, ar putea prelua simbolul national Danone. Am fost partasi la o adevarata campanie de declaratii nationaliste, la care s-a alaturat si premierul belgian.
In cele din urma insa apele s-au linistit, PepsiCo dezmintind orice intentie de achizitionare a grupului francez. Imediat actiunile Danone au inceput sa scada, pierzand intr-o zi cele aproape 30 de procente castigate de la lansarea zvonurilor. Incercand sa evite repetarea unei astfel de situatii, Parisul a solicitat adoptarea urgenta a unei serii intregi de masuri protectioniste.
Astfel, primul-ministru francez si-a declarat ieri intentia de a dezvolta un ''patriotism economic'', se arata intr-un comunicat AP. ''Nu putem proteja cu adevarat interesele salariatilor nostri daca nu protejam mai intai interesele intreprinderilor'', a declarat acesta in cadrul unei conferinte de presa desfasurate la Matignon.
''Prioritatea noastra azi este de a intari independenta intreprinderilor: multe tari s-au dotat deja cu mijloace eficace pentru a proteja intreprinderile sensibile fata de actiunile ostile. Ca urmare, si noi trebuie sa procedam la fel'', a subliniat acesta. In particular, Villepin a vizat prin aceste declaratii acele institutii care, fie prin tehnologie, fie prin locul ocupat in societate sau in economie ocupa o pozitie vitala.
''Un decret in acest sens va fi publicat la inceputul lunii septembrie'', a precizat demnitarul. Printre altele, ''va trebui sa ne asiguram ca intreprinderile noastre dispun de aceleasi mijloace de actiune si de aparare ca si omoloagele lor straine''.
Dupa vacanta de vara, Guvernul francez urmeaza sa ia in discutie reglementarile privind preluarea companiilor de catre companii straine, si adoptarea normelor europene in