Compania avea in plan reinnoirea, intr-o perioada de doi ani, a intregii game de autoturisme din clasele mini si mica. La mijlocul anului trecut, Renault a lansat modelul Modus si intentiona sa lanseze la sfarsitul anului viitor, un nou model care sa inlocuiasca actuala oferta a companiei la clasa mini. Lansarea noului Twingo a fost amanata insa pana in 2007.
Compania franceza Renault, al patrulea producator de automobile din lume, a anuntat o crestere o veniturilor grupului cu 3,8%, la 21,3 miliarde de euro. Aceasta crestere se datoreaza in primul rand bunelor vanzari ale modelelor Megane si Logan, a declarat constructorul francez intr-un comunicat preluat de Reuters.
Cu aceeasi ocazie, noul presedinte executiv al companiei, Carlos Ghosn, a declarat ca lansarea noului model Twingo, care fusese programata pentru sfarsitul anului viitor, va fi amanata pentru anul 2007.
Lansarea modelului Clio III va fi mentinuta pentru luna septembrie a acestui an, respectandu-se astfel programul pentru acest model. Renault spera ca va reusi astfel sa pastreze cota de 11% din segmentul autoturismelor de clasa mica vandute pe piata europeana.
Motivele principale ale amanarii lansarii noului Twingo le reprezinta necesitatea finalizarii activitatilor de proiectare a modelului si costurile marite ale materiilor prime. Un alt motiv al amanarii este ca segmentul de piata destinat masinilor mini gen Clio si Twingo nu s-a dezvoltat conform asteptarilor producatorului francez, fapt dovedit de vanzarile modelului Modus.
Costurile intarzierii se vor situa in jurul cifrei de 60 de milioane de euro.
Segmentul autoturismelor din clasele mici s-a extins in ultimii ani pe piata europeana, de la 30,8% in anul 1998, la 34,5% anul trecut.
Renault si-a mentinut cota de piata din tarile vest-europene, in timp ce vanzarile di