Romania este considerata o piata extrem de interesanta de compania Acer, obiectivul sau fiind o acoperire cat mai buna cu ajutorul distribuitorilor si dealerilor sai, a declarat pentru Mediafax Bogdan Iftemie, directorul de vanzari pentru piata locala al producatorului de PC-uri.
"Romania este caracterizata de o rata de crestere atractiva si are un nivel de saturare inca mic comparativ cu alte piete. Piata de retail devine, de asemenea, tot mai importanta", a spus Iftemie, reprezentantul Acer in Romania.
Compania si-a deschis la inceputul lunii iulie un birou in Romania, care deocamdata are un singur angajat, principala responsabilitate fiind asigurarea de suport pentru distributie.
Pentru acest an, producatorul de PC-uri doreste sa ocupe locul doi pe piata laptop-urilor din Romania, cu o cota de 20%, dupa ce anul trecut ocupa 5,4%, cu vanzari de circa 3.600 de unitati.
Circa trei sferturi din notebook-urile vandute de Acer in Romania au fost modele entry-level (din categoria cu cele mai mici preturi - n.r.), multi dintre cumparatori achizitionand pentru prima oara un astfel de echipament.
In 2004, crestere de 48,4% a pietei locale de PC-uri
Conform studiilor de specialitate, piata locala a PC-urilor a inregistrat, in 2004, o crestere de 48,4%, segmentul notebook-urilor avand un ritm de 63,4%, iar Acer estimeaza ca acesta se va pastra si in 2005. De asemenea, compania are ca obiectiv si clasarea intre primii cinci concurenti pe piata monitoarelor cu cristale lichide pentru calculatoare (LCD) si intre primii zece pe piata calculatoarelor personale pentru birou - desktop.
Pe segmentul LCD, Acer a ocupat in 2004 locul sapte, cu o cota de piata de 5,4%. Volumul vanzarilor companiei s-a apropiat de 1.400 de unitati, cu 190% mai mult decat in anul precedent. Totalul vanzarilor de monitoare marca Acer a atins anul trec