Adesea, cetatenii din mediul rural, nemultumiti de calitatea drumurilor pe care circula ii injura mai ales pe primari. Ii fac cu ou si cu otet, spunindu-le ca nu-s gospodari, ca nu dau atentie sesizarilor venite de la cetateni si cite altele.
Se cuvine subliniat faptul ca, in functie de categorie, drumurile sint: de interes local, administrate de consiliile locale (pentru care banii necesari reparatiilor trebuie sa-i asigure bugetele locale), de interes judetean - administrate de Consiliul Judetean (banii necesari intretinerii si repararii drumurilor din aceasta categorie se asigura de Consiliul Judetean) si drumuri de interes national (banii fiind repartizati direct de Compania Nationala din Bucuresti, prin directiile regionale). Judetul Satu Mare apartine de Directia Regionala - Cluj.
Judetul Satu Mare are 267 de kilometri de sosea nationala
Despre situatia drumurilor nationale din judet ne-a vorbit Petru Ardelean, directorul Sectiei Satu Mare. Pentru inceput, directorul Ardelean a facut citeva precizari privind mecanismul sistemului. Sectia din Satu Mare, subordonata Directiei Regionale - Cluj, prezinta un program de reparatii si intretineri care, pe cale ierarhica se transmite la Compania Nationala.
La acest for se impart banii pentru reparatii si intretineri. Potrivit celor spuse de interlocutor, in judet sint 267 de kilometri de drumuri nationale. Cel mai afectat de timp si de vreme este tronsonul Carei-Satu Mare, care are o lungime de aproape 35 de kilometri.
Pentru acest an au fost alocati banii necesari aplicarii a 60.000 metri patrati de drumuri, cu mult sub necesitati
Directorul Ardelean ne-a spus ca Sectia Satu Mare nu dispune de utilajele necesare repararii drumurilor. Sectia are doar citiva angajati. In cazul executar