O incapere intesata cu zeci de computere performante, telefoane care pot identifica chiar si persoanele care suna de pe telefoane mobile, harti digitale ale orasului, sistem patentat de triere si redistribuire a informatiei in functie de gravitatea faptelor reclamate. Cam asa arata si functioneaza un dispecerat unde sunt preluate telefoanele cetatenilor de catre politistii din Roma sau Viena. In Timisoara, situatia este, momentan, putin diferita. Telefoane moderne, conectate la o retea care nu de putine ori a cazut si i-a lasat pe politisti fara mijloace de comunicatii, un calculator si, in lipsa aparatului de aer conditionat, un ventilator. Functional, sistemul da posibilitatea oamenilor sa ceara ajutorul Politiei cand au nevoie. Numarul de urgente 955 este, insa, in miez de noapte si rampa de lansare a unor nebuni sau scandalagii. Tinuti la curent de presa In cel mult jumatate de an se spera ca dispeceratul Politiei, beneficiind de numarul unic 112, sa functioneze intr-o singura incapere amenajata in sediul Inspectoratului de Politie Timis. Pana atunci, oamenii legii au doua dispecerate. Unul la Politia Timisoara, altul la Polita judeteana. Acest lucru complica uneori situatia, mai ales in cazul in care, in urma unui eveniment, ambele dispecerate sunt apelate de persoane diferite pentru a interveni in aceeasi situatie. Solicitati pentru aceeasi urgenta, au existat mai multe cazuri cand ambii dispeceri au trimis cate un echipaj la locul faptei. Asta desi Politia se confrunta cu o lipsa acuta de personal, de masini si cu o criza financiara. Au existat si cazuri cand presa i-a anuntat pe politisti despre unele evenimente din judet, in special cand este vorba despre accidente rutiere. “Uneori, cei de la Ambulanta anunta televiziunile si uita sa ne anunte si pe noi. A fost, de exemplu, un accident la Becicherecu Mic, cand ziaristii ne-au chemat la locul accidentului. C