Doua firme clujene se judeca pentru dreptul de a produce si a distribui suveniruri turistice "made in Transilvania", care folosesc imaginea contelui Dracula. Este vorba de societatea care administreaza magazinul "Divertis" din Cluj-Napoca si firma "Knox", unul dintre cei mai importanti producatori de tricouri.
Patronii celor doua companii au fost parteneri de afaceri, insa relatiile dintre ei s-au degradat din cauza banilor frumosi pe care ii castiga din vanzarea tricourilor imprimate cu chipuri de vampiri.
Patronul magazinului "Divertis", Dorin Groza, sustine ca intreaga afacere a inceput acum patru ani. Societatea sa a cumparat niste modele de tricouri de la un artist plastic, Elemer Konczei, si apoi a inceput sa le fabrice in serie. "Divertis" achizitiona tricourile de la "Knox", le imprima, iar apoi le vindea in Cluj, Sighisoara, Bran ori in zona Pasului Tihuta.
Anul trecut, insa, "Knox" a inceput sa produca, la randul sau, tricouri imprimate cu modelele cumparate de "Divertis". Intrucat "Knox" este si producatorul tricourilor, compania si-a permis sa le vanda mai ieftin decat "Divertis", iar astfel a preluat o buna parte din reteaua de distribuitori locali ai acestei societati.
Dorin Groza a afirmat ca de la bun inceput "Konx" a folosit si modele proprii, dar ca a copiat si tricourile produse de societatea sa pentru ca acestea erau deja impuse pe piata. In aceste conditii, "Divertis" a facut demersurile necesare pentru inregistrarea modelelor proprii de tricouri la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM).
In luna iunie, conducerea companiei "Divertis" a angajat un avocat care a trimis o notificare firmei "Knox" prin care o instiinteaza ca trebuie sa inceteze fabricarea modelelor de tricouri ale "Divertis", pentru ca acestea au fost inregistr