Dupa un weekend petrecut la bordul noului Nissan Pathfinder, prima intrebare care ne-a incoltit in minte, si careia nu i-am aflat inca raspunsul, este “cui se adreseaza acest autovehicul pe piata romaneasca?”. Am cautat in documentatia pusa la dispozitie de reprezentanta si am aflat ca “Pathfinder a fost conceput ca solutie ideala pentru familiile active si cu spirit de aventura.
Activitatile in aer liber cum sunt navigatia cu panze, ciclismul extrem, excursiile, alpinismul, zborul cu parapanta sau echitatia cer un vehicul versatil, iar Pathfinder satisface din plin acest deziderat”. Corect pana la un punct, dar sa nu va imaginati cumva ca pe locurile din spate poate incapea un cal. Chiar daca “monstrul” se lauda cu un spatiu de incarcare la cel mai bun nivel al clasei.
Revenind la intrebarea formulata mai sus, un raspuns de bun-simt ar fi ca Pathfinder nu prea are public-tinta in Romania. Teoretic, este o masina care nu are ce sa caute in oras, mai ales in Bucuresti, asa ca nu poate reprezenta decat cea de-a doua masina a unei familii suficient de active, numeroase si bogate, care s-o utilizeze in mod eficient.
Cu toate acestea, nu mica ne-a fost mirarea sa zarim cateva exemplare prin Capitala, prin zona cafenelelor de fite din Dorobanti, iar unul era condus de o doamna trecuta bine de prima tinerete. De unde rezulta ca Romania este tara tuturor posibilitatilor, iar criteriile normale pe o piata matura nu functioneaza.
Asadar, acest model de Nissan s-ar putea sa fie un succes din punct de vedere al vanzarilor, mai ales ca are cateva argumente solide.
Herghelia
Sub capota toarce destul de zgomotos un motor diesel de 2.5 litri, cu patru cilindri si injectie directa common rail, care dezvolta 174 de cai-putere si un cuplu impresionant de 403 Nm, care este atins la doar 2.000 de ture.
Ca sa avet