La mijlocul lunii trecute au avut loc primele licitatii pentru construirea a trei parking-uri subterane si supraterane in Cluj Napoca. S-a prezentat insa cate un singur ofertant si, conform legii, trebuie organizata o noua prezentare a ofertelor.
Daca in urma noilor licitatii se vor anunta castigatori, atunci, potrivit caietului de sarcini, pana in toamna anului viitor vom vedea cel putin fundatia primului parking clujean.
Municipiul Cluj Napoca ocupa primul loc in Romania si al cincelea in Europa ca numar de masini pe cap de locuitor, in orasul nostru fiind inmatriculate aproximativ 100.000 de masini. Problema este unde parcam aceste masini?
Masini fara "culcus"
Aceasta deficienta s-a rezolvat, numai partial, prin construirea de garaje si amenajarea de parcari, in special in cartiere.
In zona centrala insa, traficul este greoi atat datorita "arhitecturii" rutiere de secol XIX, depasita clar de numarul de masini, cat si datorita locurilor de parcare care lipsesc cu desavarsire.
In prezent, in Cluj Napoca sunt date in folosinta aproximativ 13.000 de locuri de parcare si peste 9.000 de garaje pentru care cetatenii platesc chirie la Primarie. Daca facem un calcul aritmetic simplu, putem constata ca doar 22.000 de autovehicule isi au un "culcus".
Restul de 78.000, incurca circulatia, fiind parcate pe trotuare sau chiar pe prima banda a carosabilului.
Costuri enorme
O cale de rezolvare a lipsei locurilor de parcare ar fi construirea unei parcari subterane in Piata Avram Iancu si a doua "supraterane" in Piata Mihai Viteazu, respectiv pe strada Dorobantilor, pe terenul viran din spatele Pietei Marasti.
Viitorul suna bine, dar la o analiza mai atent