Renegocierea contractului acordat fara licitatie de fostul guvern PSD firmei americane Bechtel este in desfasurare, singurul punct de divergenta fiind reesalonarea sumelor platite in avans de autoritatile romane, prevazute in contract, a declarat pentru "Averea", ministrul delegat pentru Lucrari Publice si Amenajarea Teritoriului, Laszlo Borbely.
Desi in prezent Bechtel a sistat lucrarile la "autostrada Transilvania", pentru a putea continua proiectul, statul roman va trebui nu numai sa plateasca datoria de 78 de milioane de euro pentru lucrarile din 2004, reprezentand facturi emise de Bechtel pana la 30 aprilie 2005, ci sa si plateasca in avans o parte a lucrarilor pe 2005.
Banii prevazuti in bugetul rectificat pentru acest an sunt insa mai putini decat prevedea contractul semnat cu Bechtel, numai 213 milioane euro, fata de 340 de milioane cat se stabilise initial.
De altfel, ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a propus deja ca Bechtel sa-si organizeze graficul de lucrari in functie de suma alocata pe acest an.
Conform graficului initial, in 2005, trebuia finantata continuarea lucrarilor realizate de Bechtel pe tronsoanele Campia Turzii - Gilau - 54 de km - in valoare de 371 milioane de euro, Bors - Suplacu de Barcau - 64 km - 245 milioane de euro, ambele cu termen de finalizare in 31 decembrie 2008, respectiv Targu-Mures - Campia Turzii - 36 km, in valoare de 143 milioane de euro, cu termen de
finalizare 30 ianuarie 2008
Renegocierea contractului nu vizeaza insa suma totala pe care statul roman va trebui sa o plateasca companiei americane, aceasta ramanand de 2,2 miliarde de euro, a declarat Borbely.
"Joi a fost nominalizata banca de la care, in termen de cinci saptamani, se va finaliza contractul pentru un imprumut de 100 milioane de euro, un credit comercial, care, pe langa r