Lucrarile de renovare de la Gara CFR Cluj au inceput inca din anul 2000. Atunci, au beneficiat de atentia autoritatilor centrale - finantatorii lucrarii - doar acoperisul si holul central al cladirii de calatori. Insa nici macar renovarea acestora nu a fost dusa la bun sfarsit.
Apoi, in 2003 s-au facut demersurile necesare in vederea alocarii unui imprumut din partea Bancii Europene pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) pentru modernizarea a cinci statii de cale ferata : Craiova, Timisoara, Iasi, Constanta si Cluj Napoca.
Contractele cu cei cinci constructori care vor executa modernizarile au fost semnate deja de mai bine de o luna, iar BERD a alocat pentru renovarea garilor sus mentionate suma de 24 milioane de euro inca din 2003. Lucrarile nu au inceput insa!
Atribuirea contractelor de executie s-a facut prin licitatie internationala, iar pentru Cluj aceasta a fost castigata de firma Diekat Constructii SA, filiala a firmei mama din Grecia.
Din cele 24 milioane de euro alocati de BERD pentru renovarea celor cinci gari, 1,09 milioane au revenit garii clujene, suma pentru care Diekat ar trebui sa reamenajeze atat gara cat si spatiile aferente acesteia.
Dupa cum poate constat insa orice clujean, lucrarile nu au fost nici macar demarate, chiar daca Diekat a semnat contractul de mai bine de o luna.
11 miliarde fara licitatie
In anul 2000, de cele doua lucrari de renovare (la acoperis si hol) s-a ocupat Antrepriza de Constructii si Instalatii (ACI), pentru acestea alocandu-se atunci suma de 11 miliarde lei din bani publici.
Banii primiti pentru cele doua lucrari au fost alocate de CFR Calatori din surse proprii, prin departamentul de Reparatii Capitale, al carui director este din 2002, d