Producatorii si comerciantii de apa minerala si bere au avut vanzari cu o crestere de la 15% pana la 40% in ultima saptamana. Cel mai mare succes a avut inghetata, unii producatori inregistrand vanzari duble fata de perioada precedenta. Romanii incearca sa se racoreasca si sa scape de canicula consumand mai multe bauturi racoritoare si inghetata. Cei care castiga de pe urma caldurii sunt producatorii.
Caldura din ultimele zile a fost un motiv de bucurie pentru producatorii si distribuitorii de inghetata, apa si bere, care au reusit sa recupereze din pierderile inregistrate in perioada ploioasa.
INGHETATA. Desertul rece a fost foarte cautat in aceasta perioada. "Volumul vanzarilor produselor noastre a crescut in aceasta perioada caniculara cu 100%-200%. Cel mai bine vandut sortiment a fost inghetata pe bat, in general fiind stimulat consumul stradal", spune Cristian Stahie, reprezentant marketing al companiei Kubo Ice Cream. El estimeaza ca, in perioada urmatoare, ritmul de vanzare se va mentine. Pentru comerciantii din piata sau de la magazinele de racoritoare, canicula aduce profit. "Datorita temperaturilor ridicate, au crescut vanzarile la racoritoare cu 25%-30%. De regula, oamenii vin dimineata sau seara la piata si se aprovizioneaza si cu racoritoare sau cu inghetata", a spus Laura, vanzatoare in Piata Domenii.
APA MINERALA. In ultima saptamana din iulie s-au vandut apa minerala si bere cat pentru toata luna. Varful de caldura din ultimele 10 zile a dus la o crestere a vanzarii de apa minerala cu 15% fata de perioada anterioara. "Este o chestie de conjunctura, valabila numai pentru ultimele 10 zile in care a fost canicula", spune Mihail Ianas, directorul Patronatului Apelor Minerale (APEMIN). Cu toate acestea, in plin semestru de vara s-a imbuteliat apa ca si in celelalte luni, de aceea se estimeaza o vanzare de 950 milioane de litri pe an,