Aceeasi marca de autoturism poate fi cu pana la 2.000-3.000 de euro mai scumpa intr-un stat european decat in altul. La aceasta concluzie au ajuns oficialii Comisiei Europene in urma unui studiu realizat asupra pietelor de autoturisme.
In aceste conditii, clientii pot profita de recenta masura privind libera circulatie a produselor in spatiul UE si isi pot achizitiona autoturismul dorit de la vecini.
Daca Renault Megane (una dintre cel mai bine vandute masini de import din Romania) costa in Polonia putin sub 12.000 de euro, in Marea Britanie pretul se ridica la 15.000 de euro.
Un client englez poate economisi astfel pana la 3.000 de euro (incluzand taxele) daca opteaza sa-si cumpere masina din Polonia.
Germania, cea mai scumpa piata
In Germania, autoturismele continua sa fie cele mai scumpe: 34 de modele sunt vandute clientilor la cele mai mari preturi din tot spatiul Uniunii Europene, iar 20 de modele sunt cu 20% mai scumpe decat pe cea mai ieftina piata.
Dintre cele 12 tari care au adoptat moneda unica, cele mai ieftine masini pot fi achizitionate in Finlanda, iar in afara spatiului euro, piata din Danemarca ofera cele mai convenabile preturi, cu 5,7% mai mici decat Finlanda.
Un autoturism Volkswagen Passat, de exemplu, costa in Danemarca 14.000 de euro, iar in Germania pretul este de 18.000 de euro.
Din mai 2004, preturile autoturismelor au crescut cu 0,4% pe intreg teritoriul Uniunii Europene si cu 1,3% in tarile care au trecut la moneda euro.
Scaderi de preturi s-au inregistrat in Marea Britanie (cu 1,2%), Polonia (cu 7,6%) si Cehia (cu 6%), iar cresteri in Germania (cu 0,3%), Franta (cu 0,9%) si Italia (cu 2,6%).
Aceeasi marca de autoturism poate fi cu pana la 2.000-3.000 de euro mai scumpa intr-un stat european decat in altul. La aceasta concluzie au ajuns of