Cred ca toti posesorii de masina au trecut macar o data prin service, de voie-de nevoie si s-au intors cu o multime de impresii si povestioare pe care au simtit nevoia sa le impartaseasca si celorlalti "colegi de suferinta".
Service-ul auto este un loc al pierzaniei, unde nimeni nu se duce de placere si de unde automat se va intoarce mai sarac. Asta poate ca nu ar fi chiar o problema, daca mecanicii, electricienii, vopsitorii si-ar face treaba ca la carte.
Dar exact despre asta vom vorbi, despre mici trucuri care sa va ajute sa nu fiti inselati.
In cele mai multe service-uri, mai ales in cele de reprezentanta, nu vi se da voie sa stati langa mecanici, existand mai multe explicatii: protectia muncii, altfel spus riscul sa va cada masina pe picioare sau sa ricoseze vreo cheie in capul dvs., "spionaj industrial" si riscul ca un client sa "usureze" masina altui client, prezenta in acelasi service.
Cred insa ca explicatiile sunt altele: riscul ca clientul sa vada ce se intampla intr-adevar la masina si sa isi dea seama cat a durat efectiv manopera.
Mai rau este ca astfel de service-uri nu au nici un perete de geam despartitor, asa incat nu veti vedea absolut nimic. La service-urile in care manopera se plateste la ora, clar veti fi inselati.
Trebuie sa va feriti de astfel de service-uri cand doriti sa schimbati uleiul si filtrele, intrucat masina se va comporta la fel la iesirea din service si daca nu au fost inlocuite consumabilele.
Daca nu puteti vedea ce se intampla, luati-va gandul de la service! Nu putine au fost cazurile in care masina a intrat, mecanicii au tinut-o o ora, clientul a platit, dar de fapt nu i s-a schimbat nimic si i-au fost confiscate si consumabilele, dupa ce a platit degeaba manopera.
Daca disparitia propriu-zisa a pieselor nu se intampla prea des, inlocuire