Una din ideile de afaceri care inca pot aduce bani frumosi in Romania este realizarea si administrarea de portaluri pe net. Un portal este un loc care concentreaza intrari (linkuri) spre numeroase alte pagini de internet, usurand astfel gasirea lor de catre cei interesati.
Exista portaluri specializate pe locuri de munca, pe literatura etc.
Portalul este de fapt un web-site care nu trebuie sa contina neaparat toate informatiile pe care utilizatorul le cauta, cat mai degraba sa cuprinda trimiterile utile catre paginile care contin acele informatii.
Cu alte cuvinte, iti pune la dispozitie instrumentele necesare ca sa le cauti si sa le gasesti pe web. Unele portaluri pot fi personalizate, adica iti permit sa-ti faci o pagina proprie, putand opta sa ai acolo doar ceea ce vrei sa faci public despre tine pe net.
Primii pasi
Un exemplu reusit de portal-business este Neogen SA. Fondatorul companiei, azi cu o cifra de afaceri de peste un milion de euro, este mureseanul Calin Fusu.
„Afacerea noastra a inceput cu postarea pe net a unui banal anunt de angajare a unui programator web“, spune Maria Suciu, PR Executive la Neogen SA. Activitatea online a Neogen a debutat cu un singur site, specializat in imobiliare.
„Pe parcurs, activitatea a fost extinsa, aparand portalul de recrutare BestJobs.ro, care s-a dovedit a ulterior a fi cea mai rentabila afacere a companiei“, mai spune Suciu.
Ulterior, Neogen a mai lansat site-urile noi2.ro, eTurism.ro, Garaj.ro, Bazar.ro si BizClub.ro. Fuzionarea tuturor site-urilor s-a produs in 2003, serviciile fiind disponibile pe noul portal al companiei www.neogen.ro.
Ca dovada a rentabilitatii business-ului, Neogen s-a extins in Balcani, lansandu-se pe piata din Bulgaria si achizitionand unul din cele mai populare site-uri din Serbia.
Calin Fusu,