Salariatii ARO Campulung Muscel i-au trimis in luna martie o scrisoare lui Basescu prin care il roaga sa intervina pentru salvarea Uzinei ARO.
Ei asteapta, si astazi, raspunsul, dar dupa modul in care evolueaza uzina, cei 1.000 de oameni se tem ca aceasta va da faliment.
Potrivit unui raport financiar al companiei, ARO a inchis anul 2004 cu datorii de 416 miliarde lei si creante de 88 miliarde lei. Nici productia pe 2005 nu reuseste sa-i linisteasca pe salariati. Aceasta reprezinta a zecea parte din potentialul uzinei.
In prezent, speranta se pune in 80 de motoare Ford, care ar trebui sa vina in luna septembrie pentru echiparea unor masini destinate pietei SUA. Salariatii nu se lasa pacaliti nici de noul show-room deschis de firma Cross Lander langa Bucuresti.
"In iulie, ARO a produs 20 de bucati, iar in iunie 50, in loc de cel putin 200-300 de masini pe luna. In plus, 30 la suta din salariati merg la munca, restul - acasa. Drumul uzinei pare unul singur - spre faliment", sustine Gheorghe Apostu, liderul sindicatelor ARO.
Contractul cu Perez nu are clauza de reziliere
Avocatul Catalin Dancu a fost angajat de Blocul National Sindical sa apere interesele salariatilor ARO pe langa firma Cross Lander.
Acesta a fost surprins de contractul semnat intre fosta APAPS si Cross Lander, in care exista doar facilitati pentru firma americana si nici un drept pentru statul roman.
"La ARO, Cross Lander s-a angajat sa faca investitii, sa aduca capital de lucru si sa-i plateasca pe cei disponibilizati. Firma americana nu a facut nimic din toate acestea, dar statul roman nu o poate trage la raspundere. De ce? Deoarece nu poate rezilia contractul. Mai mult, statul roman nu-i poate pune in sarcina lui John Perez nici datoriile sterse.
Sunt avocat de drept comercial si nu am vazut pana acum u