Potrivit forumurilor de specialitate, janta rotii din fata, pe care a pivotat Loganul rasturnat era singura din tabla, restul fiind din aluminiu
Testul efectuat de germanii de la ADAC n-a respectat regulile impuse de inventatorii probei - jurnalisti auto din Suedia -, putand fi socotit „o facatura”
Logan a picat „testul elanului” organizat saptamana trecuta de ADAC (Automobil Club German), rasturnandu-se in incercarea de a evita brusc un obstacol, la viteza de 65 km/h.
Reprezentantii Dacia-Renault sustin ca testul a fost o „facatura” si ca masina fabricata la Colibasi n-a inregistrat asemenea probleme nici chiar la 100 km/h.
In ciuda mediatizarii, rezultatul testului ADAC nu pare sa fi provocat panica printre cumparatorii noii noastre masini nationale. In schimb, pentru specialistii auto au ramas cateva intrebari, una dintre acestea fiind generata de faptul ca germanii n-au furnizat toate detaliile si, in special, date despre conditiile in care s-a desfasurat testul.
Indemn controversat
Cei de la ADAC sunt contestati si pentru ca au inclus in comunicatul despre rezultatul testului o indicatie directa pentru milioanele de membri ai clubului: „Decat Logan, mai bine cumparati o masina germana la mana a doua”. Acest indemn a provocat iritare, iar Dacia-Renault a contraatacat anuntand o serie de teste care sa conteste experimentul ADAC.
Va prezentam ce inseamna „testul elanului” si care sunt reperele dupa care trebuie efectuat, potrivit lui Robert Adam, jurnalist la revista ACR. Automobil Club Roman este „frate” cu ADAC-ul german.
Ce inseamna „testul elanului”?
Putini dintre cei care au aflat de „performanta” Loganului in urma testului ADAC stiu ca proba la care a fost supusa masina romaneasca este de origine scandinava.
„Elk test” este utilizat in Suedia de zeci de ani