Fenomen de-a dreptul nesperat, dansul contemporan începe să-şi întindă antenele şi în mediul sătesc şi reuşeşte să câştige, într-o măsură considerabilă, atât pe tinerii artişti ai locului, cât şi pe spectatori. Evenimentul care a pus în evidenţă acest fenomen a avut loc la Ceptura, comună viticolă din judeţul Prahova, atestată documentar încă din anul 1550, unde pe 16 iulie s-a desfăşurat Festivalul de Dans Ceptura 2005, ediţia I. Proiectul pilot numit Şcoala de dans în mediul rural, a fost finanţat de Programul Cultural Elveţian pentru România, de Fundaţia Pro Helvetia şi de Agenţia Elveţiană de Cooperare şi Dezvoltare.
Nucleul Festivalului, datorită căruia a fost posibilă derularea acestui proiect, l-a constiuit însă Şcoala de Dans Ceptura, înfiinţată cu mai mulţi ani în urmă, la Căminul Cultural, de către o extrem de inimoasă profesoară, Aida Dobre, care le predă copiilor din localitate, de toate vârstele, ore de dans clasic şi de dans contemporan, pentru acesta din urmă invitând uneori şi profesori din Bucureşti. Totul a plecat în acest demers de la iniţiative locale. Aida Dobre, prahoveancă din localitatea vecină, Urlaţi, a urmat, în paralel cu liceul, cursuri de dans clasic şi de dans contemporan, la Şcoala Populară de Artă din Ploieşti şi a devenit o colaboratoare fidelă, pe această direcţie, a Teatrului ,Toma Caragiu", din capitala prahoveană. La Ceptura a găsit însă localul necesar pentru deschiderea unei şcoli de dans, cu o mică sală de studii, astăzi amenajată corespunzător, şi cu o sală de spectacol destul de încăpătoare, ambele în cadrul Căminului Cultural, precum şi înţelegerea deplină a celor care conduc destinele comunei pe plan cultural. Şi, după înfiinţarea Şcolii, în ceea ce priveşte acomodarea copiilor din sat cu formele de dans cult, mai vechi sau mai noi, Aida Dobre a avut inteligenţa să pornească de la elemente cunoscute de